Dnes je pondělí 15. 10., svátek má Tereza, zítra Havel

AKTUALITY:

Výukový a poznávací pobyt ve Velké Británii

V období od 23. 9. do 30. 9. 2017 se 20 žáků naší školy zúčastnilo výukového a poznávacího pobytu ve Velké Británii. Místem pobytu a výuky se tentokráte stalo přímořské městečko Hastings na jihu země. Žáci byli ubytovaní v hostitelských rodinách a výuka anglického jazyka probíhala v dopoledních hodinách v místní jazykové škole. Program byl opravdu pestrý.

Den první – sobota 23. 9. 2017

V 10:45 byl přistaven autobus k naší škole a v 11:00 hod. začala poněkud náročnější cesta, která se „táhla" přes Německo, Belgii a Francii.

Den druhý – neděle 24. 9. 2017

Ráno jsme se nalodili na trajekt, který nás dovezl do anglického Doveru. První zastávka byla na doverském hradě. Je to největší hrad ve Velké Británii, který hrál významnou roli nejen ve středověku, ale i v průběhu první a druhé světové války. V odpoledních hodinách byl příjezd do Hastings. Zde jsme si prohlédli zříceninu hradu, ale také místní pašerácké jeskyně. Večer proběhlo setkání s hostitelskými rodinami.

Den třetí – pondělí 25. 9. 2017

V pondělí dopoledne čekala naše žáky výuka anglického jazyka v místní jazykové škole Embassy.                     Po teplém obědě jsme jeli do městečka Battle. Následovala návštěva Battle Abbey a poté ještě návštěva pirátského městečka Rye. Večeře již byla v rodinách.

Den čtvrtý – úterý 26. 9. 2017

Snídaně v rodinách a pak celodenní výlet na Leeds Castle. Jeden z nejkrásnějších anglických zámků ležící částečně na ostrově uprostřed jezera a částečně na pevnině, obklopený okrasným parkem a přírodním bludištěm…. A byli jsme rádi, že nikdo v bludišti nezabloudil a všichni našli tu správnou cestu zpět J.

Den pátý – středa 27. 9. 2017

Žáci dopoledne absolvovali další výuku s rodilými mluvčími v místní škole a obohacovali si tak své anglické dovednosti. Nemohl chybět samozřejmě chutný teplý oběd ve škole. A pak další výlet. Tentokráte vedla naše cesta do Brightonu, kde jsme mimo jiné obdivovali podmořský svět v Sea Life Centru.

Den šestý – čtvrtek 28. 9. 2017

Po snídani v rodinách jsme se sešli opět v naší škole, kde probíhala poslední výuka zakončená předáním certifikátů všem žákům. Následovalo rozloučení, poděkování vyučujícím a pak hurá k dalšímu dobrodružství. Tentokráte bylo zapotřebí „zdolat SevenSisters" J. Počasí nám opravdu přálo. Bylo nádherně a proto procházka k SevenSisters (i když sester nebylo sedm, ale údajně osm)byla nezapomenutelná. Nádherné bílé křídové útesy, úžasné výhledy na moře, brouzdání po mořské pláži a hledání kamínků pro štěstí … relaxace, oddych, sledování mořských vln … Co více si přát J.

Den sedmý – pátek 29. 9. 2017

Poslední den pobytu patřil návštěvě hlavního města. Pulsující srdce celé Anglie – Londýn – nás naprosto uchvátil. Viděli jsme některé významné památky v jeho centrální části (např. London Eye, Houses of Parliament, Tower Bridge, Westminster Abbey, Buckingham Palace, Trafalgar Square, dále Picadilly Circus). Nechyběl ani čas na nákupy dárků, suvenýrů a útratu posledních liber, které nám zůstaly. Nezapomenutelným zážitkem se pro žáky stala také projížďka lodí po řece Temži k 02 Aréně, kde na nás již čekali páni řidiči. A pak již následovala jen dlouhá cesta zpátky domů.

Den osmý – sobota 30. 9. 2017

Návrat domů ve večerních hodinách. Přivítání s těmi nejbližšími, na které jsme se těšili J.

Pobyt ve Velké Británii přinesl všem zúčastněným žákům obrovskou příležitost k poznání země, jejíž jazyk studují a také (pevně doufám) motivaci pro intenzivnější studium tohoto světového jazyka.

A co nesmí chybět na závěr? No přece poděkováníJ.

• Společnosti Student Agency za jejich organizaci a vstřícný přístup.

• Za pedagogický dozor a velkou pomoc paní učitelce Jarmile Tělupilové, která s námi tuto náročnou a dobrodružnou cestu absolvovala.

• Obrovské „díky" patří samozřejmě vedení naší školy, které nám všem umožnilo tento výchovně-vzdělávací pobyt absolvovat.

• No a úplně na závěr se patří vznést poděkování těm, kteří na této úžasné akci měli snad největší podíl. Jsou to ti, kteří poskytli všem zúčastněným žákům naší školy finanční příspěvek (a to nemalý). DĚKUJEME panu starostovi Jaromíru Blažkovi a také všem ostatním lidem ve vedení naší obce, kteří „finanční dar" schválili.